Creditsafe vergroot wereldwijd bereik in Azië

Den Haag, 19 september 2016 – Creditsafe, online aanbieder van bedrijfs- en kredietrapporten, maakt vandaag de opening van haar eerste kantoor in Azië bekend. Creditsafe opent het 18e kantoor van het bedrijf in Japan, het hoofdkantoor is gevestigd in Tokyo, terwijl de operatie geleid wordt vanuit Fukuoka.

Naast het opzetten van het Japanse kantoor, gaat Creditsafe ook haar wereldwijde database verder uitbreiden om zo Nederlandse ondernemingen toegang te verschaffen tot gegevens over meer dan 12 miljoen beursgenoteerde en niet-beursgenoteerde Japanse bedrijven.

De opening van het nieuwe kantoor volgt kort op de recente uitbreiding van de internationale database van Creditsafe met bedrijfsgegevens van ondernemingen in 18 landen in Europa en Azië. Creditsafe kan nu belangrijke business intelligence leveren van meer dan 230 miljoen bedrijven wereldwijd.

Cato Syversen, Group CEO, Creditsafe, reageert: "De Japanse markt heeft veel te lang te weinig keus gehad en wij geloven dat de lokale bedrijven daar in meerdere opzichten nadeel van hebben ondervonden. Dat is iets wat we nu hopen te veranderen. Na de Verenigde Staten is Japan de tweede grootste markt ter wereld voor zakelijke kredietverlening, en strategisch gezien was het daarom een logische keuze om ons eerste Aziatische kantoor hier te openen.”

"Het realiseren van een sterke positie in Azië is essentieel voor onze lange termijn groeistrategie, waarin we doorgaan met het uitbreiden van onze internationale activiteiten. We streven ernaar om eind volgend jaar meer dan 300 medewerkers te hebben in Fukuoka en we zijn van plan om in de toekomst verder uit te breiden in Azië. "

Creditsafe’s wereldwijde database is één van de snelst groeiende in de industrie en ook één van de meest uitgebreide. Elke dag raadplegen wereldwijd meer dan 200.000 gebruikers de Creditsafe database, welke meer dan een miljoen keer per dag wordt bijgewerkt met informatie afkomstig uit duizenden bronnen.