Creditsafe voegt 18 nieuwe landen toe aan database

Den Haag, 5 september 2016 Creditsafe, online aanbieder van bedrijfs- en kredietrapporten, kondigt een verdere uitbreiding van haar internationaal bereik aan. Klanten krijgen directe toegang tot online krediet- en bedrijfsinformatie uit achttien nieuwe landen, waaronder Afghanistan, Armenië, Azerbeidzjan, Belarus, Cambodja, Georgië, IJsland, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Laos, Maleisië, Malta, Myanmar, Tadzjikistan, Thailand, Turkmenistan, Oezbekistan en Vietnam. Dankzij deze uitbreiding kunnen klanten van Creditsafe bedrijven in deze landen direct online controleren en met één muisklik informatie inwinnen zodat besloten kan worden om al dan niet zaken te doen met een bepaald bedrijf. Heel wat Nederlandse bedrijven doen aan internationale export. Deze uitbreiding betekent dan ook een boost voor de Nederlandse bedrijven die de financiële en commerciële mogelijkheden van hun zakenrelaties wensen te onderzoeken.

Daarnaast verbetert Creditsafe de rapporten voor Public Limited Companies (beursgenoteerde bedrijven). De rapporten vermelden voortaan de winst- en verliescijfers, bedrijfskosten, financiële informatie zoals de goodwill en immateriële activa, informatie over de concurrenten van het bedrijf en een nieuw overzicht van de bedrijfsomzet per regio.

Uitbreiding Azië

Dankzij het verbeterde platform van Creditsafe beschikken bedrijven over meer krediet- en bedrijfsinformatie om de beslissingen van hun bedrijfsvoering op te baseren, zowel om zaken te doen met bedrijven in opkomende markten zoals Afghanistan of Myanmar, als om een grondiger inzicht in wereldwijde PLC-bedrijven te krijgen alvorens kredietlimieten vast te leggen.

Deze aankondiging volgt kort op de recente lancering van Creditsafe in China, waardoor gegevens over veertig miljoen Chinese bedrijven onmiddellijk en online beschikbaar werden voor de abonnees. De hoeveelheid financiële informatie in elk land verschilt naargelang de plaatselijke regels. Wanneer organisaties echter extra informatie nodig hebben, kan Creditsafe in hun naam een nieuw onderzoek uitvoeren om nieuwe gegevens boven tafel te krijgen.

“Een deel van onze missie bestaat eruit zoveel mogelijk bedrijfsgegevens in zoveel mogelijk verschillende delen van de wereld ter beschikking te stellen aan onze klanten. Bedrijven identificeren voortdurend nieuwe regio’s waarmee ze zaken willen doen. Het gaat daarbij om zowel ontwikkelde als opkomende markten in Azië. Ze waarderen de inzichten die de rapporten van Creditsafe bieden en de mogelijke impact daarvan op de risicostrategie en het risicobeheer,” aldus Rachid Ennadre, Managing Director bij Creditsafe Nederland. “We hebben ons ook ingezet om de bestaande informatie te verbeteren. Daarom hebben we een hele reeks nieuwe gegevens toegevoegd aan onze wereldwijde PLC-rapporten. Dit alles zal onze klanten helpen om een gedetailleerder beeld te schetsen van klanten en leveranciers over de hele wereld.”