Omzet Creditsafe Groep stijgt met 23% in 2014

Creditsafe Group, de meest gebruikte leverancier van bedrijfskredietrapporten ter wereld heeft wereldwijd een mooie prestatie neergezet, zo blijkt uit de financiële resultaten over 2014.

Resultaten Creditsafe Group uitgelicht:

• Omzet steeg van €78 miljoen in 2013 naar €96 miljoen in 2014, in lijn met de verwachtingen. Deze groei is gebaseerd op een organische groei van de dienstverleningsvraag en op de ontwikkeling van nieuwe activiteiten in zowel de Verenigde Staten als Italië.
  • Operationele winst steeg van €17.7 miljoen in 2013 tot €23.8 miljoen in 2014.
  • Het aantal klanten steeg tot 80.000, hetgeen de positie van Creditsafe als de meest gebruikte aanbieder van kredietrapporten bevestigt.
  • Wereldwijd groeide het aantal medewerkers van 800 in 2013 naar 1.000 in eind 2014.

De omzet van de Creditsafe Group groeide in 2014 tot €96 miljoen, in lijn met de verwachtingen en met de samengestelde jaarlijkse groei van 26% (CAGR - compound annual growth rate) sinds 2010. Creditsafe tekende een significante groei op in de Verenigde Staten, dankzij een uitbreiding van het bestaande team in Allentown, Pennsylvania tot 150 medewerkers en de opening van een nieuwe vestiging in Phoenix. Verder vierde Creditsafe Italië haar eerste verjaardag.

Cato Syversen, CEO Creditsafe Group licht enthousiast toe: “Creditsafe Italië is binnen de groep uitgegroeid tot de meest succesvolle landintroductie ooit. Het lokale Creditsafe-team leverde in iets meer dan 18 maanden tijd meer dan 500.000 kredietrapporten aan meer dan 3.000 Italiaanse klanten – een record en een opsteker voor de verdere wereldwijde expansieplannen de komende jaren. 2014 was  wederom een succesvol jaar voor Creditsafe, waarin onze wereldwijde activiteiten organisch groeiden wat betreft het aantal medewerkers, winst en omzet.”

Visie voor de toekomst

Voor 2015 legt Creditsafe de focus op haar personeel en een verdere productoptimalisatie.
Cato Syversen: “In het besef dat we de huidige groei te danken hebben aan onze medewerkers, introduceren we een aantal programma’s om teamleden de kans te geven om hun volle potentieel te benutten, bijvoorbeeld via managementtrainingen in de groep. Met betrekking tot onze producten en dienstverlening zullen we onder andere nieuwe databronnen in onze kredietrapportering opnemen.”

Creditsafe wil de komende jaren focussen op een continue verbetering van zijn datakwaliteit, een consolidatie en verruiming van de internationale dekking, de ontwikkeling van almaar meer intelligente en geïntegreerde oplossingen voor grotere klanten, en de uitbouw van het beste uitwisselingsprogramma ter wereld voor commerciële betalingsgegevens. Dit zal meer bedrijven in staat stellen om accuratere informatie te kunnen delen over de betaalprestaties van bedrijven en zo te zorgen voor het terugdringen van achterstallige betalingen. Verder blijft Creditsafe zich op Europees niveau inzetten om de toegang tot publieke data te beschermen en te verbreden met het oog op een verdere verbetering van evaluatie- en beslissingstools binnen de bedrijfswereld en om economische groei te ondersteunen.

Wachtwoord vergeten

Voer uw gebruikersnaam in

Voer uw e-mailadres in

Gebruikersnaam en wachtwoord niet gevonden. Contacteer onze klantenservice.
Een nieuw wachtwoord is naar uw e-mail gestuurd.